BOEP vanaf nu ook actief in België

BOEP gaat nu ook actief de Belgische muziekmarkt op. Het succesvolle BOEP.NL-concept wordt volledig overgenomen en geïmplementeerd in België en hiervoor gaat het bedrijf een samen- werking aan met het Belgische bedrijf Upstars. BOEP.NL krijgt er dus vanaf vandaag een .BE zusje bij, en dat is een logische en natuurlijke uitbreiding volgens Tom Peters, één van de oprichters van BOEP:

“Ook het Belgische muzieklandschap wordt geconfronteerd met de problemen die we in Nederland kennen: een slinkende markt voor fysiek product, retailers die de deuren moeten sluiten, platenmaatschappijen die verdwijnen of met steeds minder mensen moeten werken, artiesten die mede daardoor zonder label vallen, lokaal muzikaal talent dat niet langer onderdak geraakt en het op eigen houtje moet zien te redden,… . Het wordt steeds belangrijker voor labels en artiesten om maximaal aanwezig te zijn op de digitale markt en op een zo efficiënt mogelijke manier gebruik te maken van de legale streamingdiensten en downloadplatforms die voorhanden zijn. In Nederland heeft BOEP ondertussen een stevige reputatie opgebouwd als betrouwbare digitale muziekdistributeur voor zowel labels, artiesten als aanstormend talent, en die reputatie is blijkbaar ook overgewaaid naar België. We kregen de afgelopen maanden steeds meer vraag vanuit België om samenwerkingen aan te gaan, waaruit voor ons blijkt dat de nood aan een concept als dat van BOEP ook bij onze zuiderburen aanwezig is en een grote hulp kan betekenen voor al deze actoren in de muziek.”

In zee met Upstars

Dat het BOEP menens is met de plannen in België, mag blijken uit de samenwerking die ze aangaan met Upstars, een jong en dynamisch Belgisch bedrijf dat zich richt op het beheer, en de strategische & creatieve begeleiding van artiesten, mediafiguren en events.

“We zijn zeer tevreden dat we met Upstars een sterke partij in België gevonden hebben die BOEP mee op de kaart kan en wil zetten”, aldus Tom Peters. Ook in Nederland is het succes van BOEP mede gestoeld op samenwerkingen met strategische partners uit de muziekwereld en die lijn willen we ook in België doortrekken. Upstars heeft niet enkel in België een zeer goede naam door het werk dat ze leveren voor artiesten, platenfirma’s en events, ook in Nederland hebben ze op korte tijd een zeer solide reputatie opgebouwd op dat vlak door hun activiteiten in België voor Nederlandse artiesten als Jan Smit, Glennis Grace, Frans Bauer, Marco Borsato en Nick & Simon. We vinden het zeer belangrijk een goede lokale partner te hebben in België, die de plaatselijke markt ook door en door kent, want elk land heeft toch z’n eigen specifieke kenmerken en eigenaardigheden.”

“Wat betreft streaming en digitale distributie van muziek, zijn er in België nog behoorlijk wat mogelijkheden en stappen die gezet kunnen worden”, zo zegt Pieter Ramboer, bestuurder van Upstars België. “Het concept van BOEP, waarbij ze onafhankelijk en op een doeltreffende manier, muziek via alle mogelijke digitale manieren bij de consument brengen en dit voor zowel labels, artiesten zonder label, als nieuw talent, mét daarbovenop een interessant verdienmodel voor deze partijen, stemt volledig overeen met de visie van Upstars. Het traditionele verdienmodel, dat nog vaak als leidraad wordt gebruikt in de sector, is aan een herziening toe, en daar willen we met Upstars aan meewerken en ook in investeren.. Hoewel we als bedrijf nog relatief jong zijn, kan Upstars terugvallen op een jarenlange ervaring van de medewerkers op het gebied van marketing, promotie en retail in de entertainmentsector, en die kennis willen we graag inzetten om met BOEP een interessant digitaal concept voor de muzieksector neer te poten in België”, aldus Pieter Ramboer.

Vanaf heden kunnen zowel platenfirma’s, als artiesten die werken in eigen beheer en nieuw aanstormend talent, aankloppen bij BOEP.be om hun muziek op een optimale en betrouwbare manier aan te bieden en te promoten via alle mogelijke legale downloadplatforms en streamingdiensten. Check: www.boep.be